Błonie | BIP | BIS | Plan Miasta | Centrum Kultury | Kalendarz imprez | Biblioteka | Kącik adopcyjny | || Teraz jest 2018-12-11, 03:21

Forum Błonia

Kanały RSS: Forum | Miasto


Strefa czasowa: UTC + 1

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-10-04, 14:21 
Offline

Dołączył(a): 2010-10-15, 10:23
Posty: 110
Gazeta.pl podała informację:
"Wreszcie rusza wyczekiwana przez mieszkańców Ząbek budowa tunelu pod torami przy stacji PKP. Dziś burmistrz podpisał umowę z wykonawcą.
Tunel powstanie tuż przy stacji w Ząbkach, w ciągu ulic Wojska Polskiego i Orlej. - Po pierwsze, usprawni on ruch. Teraz przy przejeździe trzeba stać w ogromnych korkach. Znacznie poprawi się także bezpieczeństwo. W ostatnich latach pod kołami pociągów zginęło kilka osób - mówi Robert Perkowski, burmistrz Ząbek.

O godz. 13 podpisał on umowę z firmą Skanska, która zbuduje tunel za 38 mln zł. Prace mają się zakończyć na przełomie 2014 i 2015 roku. Do inwestycji 20 mln zł dołoży Unia Europejska, 8,6 mln spółka PKP Polskie Linie Kolejowe i prawie 2 mln zł starostwo wołomińskie. Pozostałe 8 mln wyłożą Ząbki. W czasie budowy istniejący przejazd przez tory będzie czynny."
Jak widać niektóre władze gminy potrafią się dogadać aby ulżyć mieszkańcom. Mniej ich to kosztowało niż nas Centrum Kultury


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2012-10-05, 10:13 
Offline

Dołączył(a): 2007-12-05, 15:09
Posty: 576
Masz całkowitą rację.
W Błoniu nie chodzi o dogadanie się.
Burmistrz nie chce się dogadywać.
On tak postanowił i BASTA.

Pomimo braku zasadności wprowadzania do miasta ruchu tranzytowego, upiera się przy swojej koncepcji - budowy drogi tranzytowej w Towarowej.

Aby ulżyć mieszkańcom południowej części miasta, Burmistrz mógłby wybudować wiadukt w świetle ul. Grodziskiej.
Są tam zarezerwowane tereny.
Koszt takiej inwestycji (dla gminy) niewielki, patrząc na budowę wiaduktu w Grodzisku Mazowieckim.

Tunel mógłby także powstać, ale jest bardziej kosztowny od wiaduktu, tak w budowie jak i w eksploatacji.

Racjonalne wydaje się wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza miasto, wariantem wschodnim.
Wtedy może się okazać, że ani tunel, ani wiadukt nie jest tak bardzo potrzebny.

Cytuj:
Grodzisk zostanie zablokowany?

Data publikacji: 17 sierpnia 2012 10:16

Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich przymierza się do modernizacji wiaduktu położonego nad torami kolejowymi w Grodzisku. W tym samym czasie może się też rozpocząć budowa tunelu przy ul. Bałtyckiej. Czy miastu za kilka miesięcy grozi całkowity paraliż komunikacyjny?

​Wiadukt przy ul. Okulickiego to liczący już ponad 50 lat obiekt przebiegający wzdłuż drogi
wojewódzkiej nr 579. Jest ważnym szlakiem komunikacyjnym, łączącym trasę poznańską z krajową „ósemką”. Wiadukt od dawna znajduje się w złym stanie technicznym, pilnie wymaga remontu.

Dyrekcja Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich (MZDW) w czerwcu ubiegłego roku zadecydowała o wprowadzeniu na wiadukcie całkowitego zakazu wjazdu dla samochodów o masie powyżej 10 t i ograniczeniu prędkości do 30 km na godzinę. Działania te podjęto w celu zachowania środków bezpieczeństwa na obiekcie. – Ocena stanu technicznego wiaduktu podczas kontroli, którą co roku wykonujemy, nie wypadła pozytywnie. Konieczne więc było wprowadzenie ograniczenia tonażowego, ponadto podjęliśmy decyzję o przeprowadzeniu remontu tego obiektu – mówi rzecznik prasowy Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie Monika Burdon.

Teoretycznie wiadukt ma zostać przebudowany, w praktyce jednak stary obiekt przy ul. Okulickiego zostanie całkowicie rozebrany, w jego miejsce powstanie zupełnie nowy, podwieszany wiadukt wykonany według najnowszych technologii. Koszt wszystkich prac wyniesie 8,4 mln zł.

Inwestycja będzie realizowana w systemie „Projektuj i buduj”, co oznacza, że ta sama firma zajmie się wykonaniem projektu oraz przeprowadzeniem prac budowlanych. Takie rozwiązanie znacznie przyśpieszy całą przebudowę. Przetarg na wyłonienie wykonawcy został już rozstrzygnięty. Spośród 11 ofert wybrano firmę Eurovia Polska z Bielan Wrocławskich, która jest w trakcie wykonywania prac projektowych. Mają one być zakończone do końca grudnia.

Sama budowa rozpocznie się na początku przyszłego roku i potrwa kilkanaście miesięcy. Monika Burdon zaznacza, że przebudowa wiaduktu musi zostać skoordynowana z modernizacją torów kolejowych w Grodzisku, więc będzie przebiegać w tym samym czasie. I tu pojawia się problem, ponieważ już w przyszłym roku ma się rozpocząć również budowa tunelu pod ul. Bałtycką. Tym samym zostałyby zamknięte dla ruchu dwie ważne przeprawy.

Kierowcy nie kryją swoich obaw. – Już w tej chwili bardzo trudno jest przejechać przez centrum miasta. Wolę nawet nie myśleć o tym, co się stanie, gdy dla ruchu samochodowego zostanie zamknięty i przejazd przy ul. Bałtyckiej i wiadukt. Jak my będziemy jeździć? – denerwuje się pan Wiktor, mieszkaniec ul. Traugutta.

Rzeczywiście, władze Grodziska Mazowieckiego mają twardy orzech do zgryzienia. W jaki sposób przeprowadzić obie inwestycje tak, aby nie doprowadzić do paraliżu komunikacyjnego w mieście? Burmistrz Grzegorz Benedykciński uspokaja, że są już prowadzone rozmowy na ten temat. – Do tej pory odbyła się jedna narada, podczas której ustaliliśmy, żeby nie dzielić miasta na pół. Przede wszystkim będziemy dążyć do tego, żeby modernizacja wiaduktu i budowa tunelu nie odbywały się w tym samym czasie. Nie mogę dopuścić do tego, żeby miasto zostało całkowicie zablokowane – mówi burmistrz.

Grzegorz Benedykciński poinformował nas również, że we wrześniu ma się odbyć drugie spotkanie z przedstawicielami MZDW i PKP. Wtedy zapadną ostateczne decyzje dotyczące rozwiązań komunikacyjnych podczas realizacji obu inwestycji.

Karolina Gontarczyk

karolina.gontarczyk@wprmedia.pl


misia napisał(a):
Szybkość działania władz "przeraża" (pozytywnie) :? :? :?

01.07br ograniczono ruch, a już 05.07br Zarząd zapewnił finansowanie w wysokości 18mln.zł.

We wrześniu mają się rozpocząć prace projektowe. Całość wybudują przez 1,5 roku.

Koszty zawierają: dokumentację, rozebranie wiaduktu, odbudowa podpór i nawierzchni.


Wiele pisano o astronomicznych kosztach budowy wiaduktu w Błoniu.
Szczególnie @Miki fantazjował.
Wiadukt w Grodzisku jest podobny (a może dłuższy), a więc i koszty są podobne.



Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2012-10-05, 10:18 
Offline

Dołączył(a): 2008-03-03, 23:05
Posty: 148
Myślę że to wszystko w ramach modernizacji całej linii nr. 21 (E75) do Białegostoku i dalej, pod kryptonimem Rail Baltica. Inaczej mieszkańcy Ząbek mogli by sobie pomarzyć o tym tunelu.
Nie ma pośpiecu i mały "upgrade" czeka linię nr. 3 (E20), w okolicach Błonia też. Także będzie druga szansa dla naszego miasta na takie cuś :wink: Pierwszą zmarnowano w latach 1993 - 97.
Na razie robi się w Gołąbkach, okolice Bronisz już jest. W kolejce są nastepne przeprawy w kierunku Błonia plaowany nowy przebieg DW701, teraz trwa opracowanie dokumentacji dla DW718. Wszystko to obejmuje bezkolizyjne skrzyżowania z linią kolejową.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2012-10-05, 10:34 
Offline

Dołączył(a): 2007-12-05, 15:09
Posty: 576
Emigrant
Może orientujesz się czego dotyczy "Modernizacja Kolejowego korytarza nr II" na terenie naszej gminy :?: :?: :?:
http://www.blonie.pl/modules.php?op=mod ... =0&thold=0


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2012-10-05, 12:38 
Offline

Dołączył(a): 2008-03-03, 23:05
Posty: 148
Duże zmiany szykują się w Ożarowie i Płochocinie na stacjach. Do Błonia ma być dobudowany trzeci tor. Stacji z tego co wiem mają nie ruszać. To tyle. Co do przejazdów nie wiem. Jeśli droga ma iść górą, a tak pewnie ma być w większości, to już bardziej "działka" drogowców nie PLK. Jak się bedą dogadywać tego też nie wiem.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2012-10-05, 19:16 
Offline

Dołączył(a): 2007-12-05, 15:09
Posty: 576
dzięki.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2012-11-22, 21:37 
Offline

Dołączył(a): 2008-03-03, 23:05
Posty: 148
Trochę późno, ale podam:

:arrow: http://www.rynek-kolejowy.pl/34750/Prze ... Poznan.htm


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2012-11-23, 10:05 
Offline

Dołączył(a): 2007-12-05, 15:09
Posty: 576
Emigrant napisał(a):
Błonie widocznie nie starało się o żadne remonty, a przydałoby się.

Ale to nie Rynek.
Burmistrz działa energicznie. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2012-11-23, 13:25 
Offline

Dołączył(a): 2008-03-03, 23:05
Posty: 148
misia napisał(a):
Błonie widocznie nie starało się o żadne remonty, a przydałoby się.

Ale po co? Płochocin i Ożarów też o nic się nie starało. To inwestycja PLKi


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2012-11-24, 07:29 
Offline

Dołączył(a): 2007-12-05, 15:09
Posty: 576
Sądzę, że Kanclerz jakieś wnioski złożył.

Jest to inwestycja kolejowa, ale jak są pieniądze i "jakieś ruchy" na danym odcinku, to warto złożyć wniosek o remont dworca i zabiegać o to.
Sama PKP robi jak musi i to nie zawsze.

Płock przejmuje dworzec kolejowy.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2012-11-24, 11:50 
Offline

Dołączył(a): 2008-03-03, 23:05
Posty: 148
To nie estetyzacja czy lifting stacji. To przebudowy układu torowego i peronów, z ich wyburzeniem i budową od nowa w innym miejscu. Podejrzewam że budynków stacyjnych nawet się nie dotkną. Miasto jedynie co mogło by zrobić, to się zainteresować dworcem, nie zależnie czy jest remont torów, czy poprawa przejazdów z budową wiaduktów włącznie. W Płochocinie (tak jest w planach) ma być "wciśnięty" trzeci tor między perony. Wiadomo z czym się to wiąże. Trzeba zburzyć przynajmniej jeden peron i przebudować przejcie podziemne. Ożarów chyba pożegna się z peronem wyspowym, ale jak tam ma to wyglądać nie widziałem. Błonie od samego początku moderny E20 ma już układ docelowy torowiska. Jest tu miejsce na cztery tory, kiedy to był plan budowy tylu do Sochaczewa. Na razie mają być 3 do Błonia. Ale zanim to nastąpi w I etapie trzeba przebudować stacje na tym odcinku do W. Włochy włącznie. Tam też będzie przebudowa peronów.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2012-11-25, 19:11 
Offline

Dołączył(a): 2008-03-03, 23:05
Posty: 148
sorry za ot, źle podałem 4 tory w płochocinie wylotowo po 3 na wschód i na zachód.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2013-01-31, 23:47 
chwilowo napisał(a):
Gazeta.pl podała informację:
"Wreszcie rusza wyczekiwana przez mieszkańców Ząbek budowa tunelu pod torami przy stacji PKP. Dziś burmistrz podpisał umowę z wykonawcą.
Tunel powstanie tuż przy stacji w Ząbkach, w ciągu ulic Wojska Polskiego i Orlej. - Po pierwsze, usprawni on ruch. Teraz przy przejeździe trzeba stać w ogromnych korkach. Znacznie poprawi się także bezpieczeństwo. W ostatnich latach pod kołami pociągów zginęło kilka osób - mówi Robert Perkowski, burmistrz Ząbek.

O godz. 13 podpisał on umowę z firmą Skanska, która zbuduje tunel za 38 mln zł. Prace mają się zakończyć na przełomie 2014 i 2015 roku. Do inwestycji 20 mln zł dołoży Unia Europejska, 8,6 mln spółka PKP Polskie Linie Kolejowe i prawie 2 mln zł starostwo wołomińskie. Pozostałe 8 mln wyłożą Ząbki. W czasie budowy istniejący przejazd przez tory będzie czynny."
Jak widać niektóre władze gminy potrafią się dogadać aby ulżyć mieszkańcom. Mniej ich to kosztowało niż nas Centrum Kultury

A WIĘC W CZYM PROBLEM ABY W BŁONIU TEŻ TAKI TUNEL POWSTAŁ.
MOŻE RATUSZ JEST NA NIE.???


Zgłoś post
Góra
  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Możesz rozpoczynać nowe wątki
Możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie,
w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących
cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie
zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w regulaminie forum.