Błonie | BIP | BIS | Plan Miasta | Centrum Kultury | Kalendarz imprez | Biblioteka | Kącik adopcyjny | || Teraz jest 2018-12-11, 04:19

Forum Błonia

Kanały RSS: Forum | Miasto


Strefa czasowa: UTC + 1

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-03-14, 14:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-06-02, 11:44
Posty: 80
Nie jest to ani drogowa dwójka ani autostrada, ale na pewno KDP załapuje się do grupy Ruch tranzytowy.
Na stronie http://www.siskom.waw.pl/kp-kolej-ldp.htm pojawiły się pierwsze plany przebiegu planowanej trasy Kolei Dużych Prędkości i po ich przejrzeniu wyłania się nieciekawy temat. Otóż zgodnie z planami KDP niemal otrze się o Błonie od południowej strony. Mając zaznaczone dwa punkty: jeden w Cegłowie, drugi w Rokitnie Majątek (te punkty są dostępne w w/w opracowaniu) i łącząc je prostą wychodzi, że KDP powstanie między Radonicami i Błoniem (ze wskazaniem na Radonice). Dokładany przebieg nie jest znany, boweim plany mają zarezerwowany jakiś kilkukilometrowy korytarz, zatem teoretycznie mogłyby wjechać od południa do Błonia.
Na początku marca odbyły się konsultacje społeczne w Urzędzie wojewódzkim - czy ktoś z władz Błonia brał w nich udział?
Czy wiadomo coś więcej, jak trasa ma przecinać naszą gminę?
Oprócz hałasu i utrudnionego ruchu (podobnie jak z autostradą), nie widzę żadnych korzyści dla Błonia - koleje będą się zatrzymywać tylko w wielkich miastach, zaś ich obecność to utrudnienia w lokalnym ruchu (przecież nie będzie można pokonać torów w dowolnym miejscu) i spadek atrakcyjności zlokalizowanych w pobliżu terenów.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2011-03-15, 11:22 
Offline

Dołączył(a): 2006-07-17, 10:31
Posty: 287
Wrzuciłeś ciekawy temat.
Rzeczywiście jest planowana linia KDP przez Rokitno, Radonice, Konstantów, Bieniewice, Dębówka, Nowe Faszczyce, Cegłów itd.
Dziwi mnie, że nie poprowadzą tego bliżej A2, lub bezpośrednio przy niej.
Cytuj:
Kolizje z drogami wojewódzkimi w województwie mazowieckim
•DW 718 Borzecin - Ołtarzew – Pruszków (oś. A. Mickiewicza); korytarz 1,2 i 3,
•DW 701 Józefów - Domaniew - Żbików - Duchnice - Ożarów (Płochocin); korytarz 1,2 i 3,
•DW 719 Warszawa - Pruszków - Żyrardów – Kamion (Warszawa ul Dźwigowa); korytarz 1,2 i 3,
•DW 634 Warszawa - Zielonka - Wołomin - Miąse - Tłuszcz – Wólka Kozłowska (Warszawa pl. Zawiszy); korytarz 1,2 i 3,
•DW 720 Błonie - Brwinów - Otrębusy – Nadarzyn (Rokitno Majątek); korytarz 1,2 i 3,
•DW 579 Kazuń Polski /droga 7/ - Leszno - Błonie - Grodzisk Mazowiecki –Radziejowice (Radonice); korytarz 1,2 i 3.

Są to wstępne propozycje, ale ważne.
Na podstawie tego będą dokładniej planować.
Również mnie interesuje, kto z Urzędu był na tych konsultacjach?

Ciekawy jest również temat modernizacji E20 Warszawa-Sochaczew.
Założę oddzielny wątek.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2011-03-15, 11:43 
Offline

Dołączył(a): 2006-07-17, 10:31
Posty: 287
Samorządowców (chyba) nie zapraszali.
http://www.plk-sa.pl/komunikaty-i-wydar ... wieckiego/

Cytuj:
Odbyły się konsultacje dotyczące przebiegu korytarzy linii dużych prędkości na terenie województwa mazowieckiego

W dniu 4 marca 2011 r. w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie odbyły się konsultacje dotyczące przebiegu korytarzy linii dużych prędkości przez województwo mazowieckie. W spotkaniu udział wzięli m.in. zaproszeni przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Kolei Mazowieckich, Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich oraz IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo Sp. z o.o., wykonawcy Opracowania studium wykonalności linii dużych prędkości Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław i przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Celem spotkania było przedstawienie proponowanego przebiegu pierwszej polskiej linii dużych prędkości przez teren województwa mazowieckiego określonego w ramach trasowania wstępnego, opisu przeprowadzonych analiz oraz poznanie opinii w tym zakresie. Przedstawiony został także przebieg linii na terenie województwa pod względem możliwości wprowadzenia linii do Warszawskiego Węzła Kolejowego, przebiegu korytarzy na tle aspektów środowiskowych oraz przewidywane kolizje z istniejącą infrastrukturą drogową i kolejową.

W trakcie spotkania Krzysztof Rodziewicz, Zastępca Dyrektora Departamentu Nieruchomości i Infrastruktury podkreślił, że budowa kolei dużych prędkości jest projektem niezwykle istotnym dla rozwoju infrastruktury nie tylko całego kraju, ale także dla regionu Mazowsza, zaznaczył że dzięki powstaniu linii dużych prędkości zwiększą się możliwości przewozowe, a czasy przejazdów pomiędzy największymi aglomeracjami ulegną znacznemu skróceniu. Ponadto powiedział, że projekt budowy linii KDP to nowa jakość, którą wspiera Samorząd Województwa Mazowieckiego poprzez procesy inwestycyjne na terenie województwa. Jednocześnie podkreślił, że udział Samorządu w procesie konsultacji jest wyrazem świadomości, a także odpowiedzialności społecznej w zakresie rozwoju regionu.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2011-03-15, 14:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-06-02, 11:44
Posty: 80
radzik napisał(a):
Wrzuciłeś ciekawy temat.
Rzeczywiście jest planowana linia KDP przez Rokitno, Radonice, Konstantów, Bieniewice, Dębówka, Nowe Faszczyce, Cegłów itd.
Dziwi mnie, że nie poprowadzą tego bliżej A2, lub bezpośrednio przy niej.


Rzeczywiście to dziwne - we wcześniejszych informacjach była jedynie mowa o przebiegu wzdłuż autostrady. Teraz to się zmieniło i to sporo - trasa będzie biec z dala od autostrady wjeżdżając niemal do Błonia zahaczając o liczne wokół Błonia miejscowości i zabudowania. Przeglądając plany zagospodarowania przestrzennego gminy Błonie nie ma w niej mowy o jakieś trasie KDP (jest mowa o autostradzie). Wydaje się, że plany KDP nie były konsultowane z gminami, gdyby były to powinny znaleźć się planach zagospodarowania - ciekawe co na to nasi włodarze. Planowanie KDP pod samym nosem Błonia (kilkaset metrów od istniejącej trasy kolejowej) wygląda jak podrzucanie nam zgniłego jaja. Obecna linia kolejowa paraliżuje ruch drogowy, kolejna linia na pewno tylko pogorszy sprawę - nie widzę z niej żadnych korzyści a jedynie same minusy. Hałas, paraliż komunikacyjny, dodatkowo tereny na południe od Błonia stracą na atrakcyjności.

Patrząc na mapę, tereny tuż obok autostrady wyglądają na bardziej odpowiednie dla tej inwestycji - są mniej kolidujące z zabudowaniami i z dala od podwarszawskich miejscowości (Błonie, Grodzisk).
Mam nadzieję, że nasi włodarze staną w obronie interesów naszej Gminy i jej mieszkańców i zainteresują się tym problemem, tym bardziej, że projekt trasy ma być ukończony do końca tego roku a prace mają ruszyć w 2014 r. (zakończenie w 2020).


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2011-03-15, 15:01 
Offline

Dołączył(a): 2006-07-17, 10:31
Posty: 287
KDP była planowana już od dawna.
W 1997r planowali ją na północy Błonia.
W 2005
Cytuj:
STUDIUM WYKONALNOŚCI BUDOWY LINII DUŻYCH PRĘDKOŚCI
WROCŁAW/POZNAŃ – ŁÓDŹ – WARSZAWA Synteza wrzesień 2005

Przeprowadzenie relacji Warszawa – Poznań odbywa się obwodnicą dużych prędkości prowadzoną
początkowo w korytarzu autostrady A2, a od okolic Strykowa własnym korytarzem omijającym Łódź od
północy i zachodu.

Teraz zaplanowali odsunąć od autostrady kilka km i wchodzą w tereny zurbanizowane.
Co znamienne, ważne są złoża piasku, a nieważna zwarta zabudowa mieszkaniowa.
Cytuj:
Mam nadzieję, że nasi włodarze staną w obronie interesów naszej Gminy i jej mieszkańców i zainteresują się tym problemem, tym bardziej, że projekt trasy ma być ukończony do końca tego roku a prace mają ruszyć w 2014 r. (zakończenie w 2020).
Nie wierzę w intencje władzy (w dbałości o mieszkańców), szczególnie naszej władzy. :lol: :lol: :lol: :lol:

Cytuj:
Do końca 2011 r. rząd ma otrzymać dokładny plan przebiegu szybkich kolei

Do końca roku rząd ma otrzymać propozycję przebiegu linii kolei dużych prędkości, zatwierdzoną przez nadzorującą projekt spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe - poinformował w piątek Konrad Gawłowski, zastępca dyrektora Centrum Kolei Dużych Prędkości w PKP PLK.

Planowana linia dużej prędkości, tzw. linia Y, ma prowadzić z Warszawy do Łodzi, a później rozdzielić się na dwie odnogi - do Poznania i Wrocławia. Pociągi będą mogły po niej jechać z prędkością do 350 km/godz. Według wyliczeń kolejarzy, przejazd z Warszawy do Łodzi szybkim pociągiem zajmie 35 minut, a nie jak obecnie 1 godz. 30 min. (w czasie, gdy nie ma remontów); ze stolicy do Poznania podróżni będą jechać 1 godz. 35 min., a do Wrocławia 1 godz. 40 min. (teraz - 3 godz. i 5 godz.). Linia powinna być gotowa około 2020 r., a jej budowa ma kosztować ok. 20 mld zł.

Obecnie trwa opracowywanie studium wykonalności dla tej inwestycji. W ramach konsultacji społecznych kolejarze spotykają się z przedstawicielami władz lokalnych i organizacji zainteresowanych trasą szybkich kolei. Takie spotkanie odbyło się w piątek w Warszawie i było poświęcone przebiegowi linii przez woj. mazowieckie.

Jak wyjaśnił Gawłowski, wykonawca studium wykonalności ma przedstawić PKP PLK szczegółowe propozycje ostatecznego przebiegu linii w październiku. Ocenił, że PKP PLK może ocenić zaproponowane warianty i zaakceptować jeden z nich do listopada. Później wybrany przebieg trafi do akceptacji do Rady Ministrów.

Konsorcjum na czele z firmą Ingenieria IDOM Internacional z Hiszpanii, które przygotowuje studium wykonalności, rozpatruje trzy warianty przebiegu linii. Każdy z nich bierze pod uwagę przebieg przez Łódź i odnogę omijającą to miasto, żeby pociągi, które nie zatrzymują się w Łodzi nie musiały przez nią przejeżdżać. Dwa z trzech wariantów przewidują ominięcie jeziora Jeziorsko w woj. łódzkim jednocześnie od północy i południa, a jeden proponuje ominięcie tylko od południa. Warianty różnią się też między sobą długością linii - różnice sięgają ok. 20 km.

Gawłowski wyjaśniał na spotkaniu, że przez województwo mazowieckie linia ma być poprowadzona jak najbliżej powstającej autostrady A2. Jak wyjaśniali przedstawiciele wykonawcy studium, planowany przebieg koliduje m.in. z trasami migracji zwierząt, zabytkowym pałacem Sobańskich w Guzowie, gdzie podczas drugiej wojny światowej Adolf Hitler wydał bankiet z okazji kapitulacji Warszawy, rezerwatem w Wolicy oraz złożami piasków kwarcowych Domaniew.

Eksperci wykazują też, że wybudowanie linii szybkiej kolei tuż obok autostrady będzie silnie oddziaływało na środowisko, ponieważ obie trasy trzeba będzie ogrodzić, a to utrudni migrację zwierząt.

Problemem jest też podprowadzenie linii do Warszawy - w okolicy węzła komunikacyjnego w Konotopie. Są już tam inne drogi i konwencjonalna linia kolejowa oraz planowana jest autostrada.

Przedstawiciel IDOM Enrique Rico zapewnił, że konsorcjum pracując nad przebiegiem linii bierze pod uwagę korytarz o szerokości 10 km. "Umożliwia nam to pewną elastyczność i możliwość omijania zabytków i obszarów cennych przyrodniczo" - powiedział. Zapewnił, że konsorcjum będzie szukać takiego przebiegu trasy, by był jak najmniej szkodliwy dla środowiska.

http://forsal.pl/artykuly/492986,do_kon ... kolei.html


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2011-03-16, 10:36 
Offline

Dołączył(a): 2008-03-03, 23:05
Posty: 148
Hura!!! :D :D :D KDP tuż przy Błoniu :!: :!: :!: już 20 lat na to czekam, a tu taka niespodzianka przy samym Błoniu 8) Amen.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2011-03-16, 18:19 
Offline

Dołączył(a): 2006-03-19, 01:29
Posty: 1382
Nie ciesz się.
Błonie to nie Włoszczowa, stacji nie wybudują :lol: :lol: :lol:
Zgadzam się z @Paka.
Naszej gminie przyniesie to same uciążliwości, nic pozytywnego.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2011-03-16, 21:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2005-06-10, 02:44
Posty: 4298
Obrazki: 72
Lokalizacja: Błonie
http://www.reszka.blonie.org/node/68

_________________
Życie to choroba przenoszona drogą płciową
/z napisów na murach/
Błonie - Portal Społeczności Lokalnej "Echo Błonia"


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil   Prywatny album
Cytuj  
PostNapisane: 2011-03-17, 08:03 
Offline

Dołączył(a): 2008-03-03, 23:05
Posty: 148
legal napisał(a):
Nie ciesz się.
Błonie to nie Włoszczowa, stacji nie wybudują :lol: :lol: :lol:

I o to chodzi :lol: :lol: :lol:

:shock: :shock: :shock: Jakie uciążliwosci :?: :?: :?: Ludzie! smiech mnie ogarnia co wy tu za ciemnogród reprezentujecie?
Boicie się jak chłopy co poza swoją zagrodą cywilizacji nie widzieli!
Poczytajcie trochę na temat technologii linii "High Speed" trasowania tras, wyciszenia itd. to podyskutujemy. DK2 więcej smrodu, hałasu, zamieszania i utrudnień robi (o 579 nie wspomne). Nawet E20 jest większym utrudnieniem która i tak jest za daleko od centrum miasta.
Co wy tam za atrakcyjne tereny widzicie za Merą? Pola? po których i tak się nie chodzi. więc jakie utrudnienia pytam się?
Tych pociągów nie bedzie słychać w dzień! W nocy żadne KDP nie kursuje tylko pociągi techniczne z mniejszą predkoscią i góra jeden na dobę.
Więcej hałasu robią toczące się nocą opony TIRa po DK2.
Cała prawda o waszych niczym nie potwierdzonych obawach!

To są pierwsze konkretne plany przebiegu KDP w Polsce, więc z jakiej racji miały być umieszczone w planach zagospodarowania poszczególnych gmin? Do tej pory były tylko nakreslane schematy i pamiętam że planowano jednym korytażem z A2 ale nie w okolicach Błonia tylko za Skierniewicami w kieruku Łodzi.

http://www.airport-on-rails.org/cpl_nad/cnobecnesz.htm

http://www.airport-on-rails.org/ilustracje/iwarlodz.htm

http://www.airport-on-rails.org/ilustra ... kitran.htm

Trasę zawsze planowano ocierając o Błonie od południa więc nie wiem skąd te zdziwienie? Wątek był już poruszany na tym forum z 2-3 lata temu bez większego echa a teraz wielkie zaskoczenie!


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2011-03-17, 13:55 
Offline

Dołączył(a): 2006-07-17, 10:31
Posty: 287
Emigrant napisał(a):
legal napisał(a):
Nie ciesz się.
Błonie to nie Włoszczowa, stacji nie wybudują :lol: :lol: :lol:

I o to chodzi :lol: :lol: :lol:

:shock: :shock: :shock: Jakie uciążliwosci :?: :?: :?: Ludzie! smiech mnie ogarnia co wy tu za ciemnogród reprezentujecie?
Boicie się jak chłopy co poza swoją zagrodą cywilizacji nie widzieli!
Poczytajcie trochę na temat technologii linii "High Speed" trasowania tras, wyciszenia itd. to podyskutujemy. DK2 więcej smrodu, hałasu, zamieszania i utrudnień robi (o 579 nie wspomne). Nawet E20 jest większym utrudnieniem która i tak jest za daleko od centrum miasta.
Co wy tam za atrakcyjne tereny widzicie za Merą? Pola? po których i tak się nie chodzi. więc jakie utrudnienia pytam się?
Tych pociągów nie bedzie słychać w dzień! W nocy żadne KDP nie kursuje tylko pociągi techniczne z mniejszą predkoscią i góra jeden na dobę.
Więcej hałasu robią toczące się nocą opony TIRa po DK2.
Cała prawda o waszych niczym nie potwierdzonych obawach!

To są pierwsze konkretne plany przebiegu KDP w Polsce, więc z jakiej racji miały być umieszczone w planach zagospodarowania poszczególnych gmin? Do tej pory były tylko nakreslane schematy i pamiętam że planowano jednym korytażem z A2 ale nie w okolicach Błonia tylko za Skierniewicami w kieruku Łodzi.

@Emigrancie.
My jesteśmy z ciemnogrodu. Trudno, to twoja opinia i przyjmuję ją z pokorą.
Może nie mam takiej wiedzy „na temat technologii linii "High Speed" trasowania tras, wyciszenia itd.”, ale w linkach które podałeś przeczytałem:
Cytuj:
Jest bowiem faktem, że pociągi jadące z prędkością ponad 250 km/h wytwarzają hałas przekraczający 90 dB, który tylko częściowo daje się wytłumić ekranami akustycznymi. Przy dużej prędkości głównym źródłem hałasu jest efekt aerodynamiczny oraz ślizganie się pantografu po przewodzie zasilającym. Są to rodzaje hałasu, których samymi ekranami akustycznymi wytłumić się nie da. (Dlatego nie ma co liczyć na to, by np. na odcinku Warszawa Włochy–Grodzisk Maz. kiedykolwiek pociągi jechały z taką prędkością.) Po prostu, gęsta zabudowa uniemożliwia prowadzenie linii dużej prędkości w poziomie.

Nie chodzi o samo centrum miasta, ale o tereny które zostały zurbanizowane.
Nie jestem przeciwnikiem KDP, ale powinna ona zostać sensownie zaplanowana.
Zaczęły się konsultacje, choć niewiele czasu zostało do wyboru terenu przebiegu dla KDP.
Cytuj:
Termin realizacji Umowy

Realizacja umowy została podzielone na dwie części:
Studium Wykonalności dla budowy LDP Warszawa –Łódź–
Poznań/Wrocław i jej połączeńz CentralnąMagistraląKolejową,
wraz z rekomendacjąwariantu najkorzystniejszego do realizacji;
termin:16.09.2010 r. –17.10.2011 r.
2. Uszczegółowienie SW dla LDP, w tym uszczegółowienie wybranego wariantu przebiegu linii dużych prędkości i jej połączeńz liniąCMK.
termin: 21.09.2011 r. –17.12.2012 r.

Podane linki informują o CPL.
Był ten temat kiedyś poruszany i mnie jako mieszkańca Błonia cieszy, że lokalizacja w gminie Baranów (na dzień dzisiejszy) odpadła.
W przeciwnym przypadku mielibyśmy to samo co mieszkańcy Ursusa.
http://logistyka.wnp.pl/centralny-port- ... 1_0_0.html
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/ ... roku_.html

Kolej KDP powstanie, aby z jak najmniejszą uciążliwością dla mieszkańców naszej gminy (tych ciemnogrodzian).
Cytuj:
Trasę zawsze planowano ocierając o Błonie od południa więc nie wiem skąd te zdziwienie? Wątek był już poruszany na tym forum z 2-3 lata temu bez większego echa a teraz wielkie zaskoczenie!

Jak już pisałem, w 1993r planowano ją poprowadzić od północy, a na południu miała iść w korytarzu obok autostrady A2 (masz to na stronie 68).
http://www.siskom.waw.pl/komunikacja/ko ... tap_4a.pdf

Teraz zmieniono tę koncepcję.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2011-03-19, 07:39 
Offline

Dołączył(a): 2008-03-03, 23:05
Posty: 148
radzik napisał(a):
@Emigrancie.
My jesteśmy z ciemnogrodu. Trudno, to twoja opinia i przyjmuję ją z pokorą.

nie chce tu nikogo obrażać ale teksty typu:
Cytuj:
Naszej gminie przyniesie to same uciążliwości, nic pozytywnego.

są ewidentnym ciemnogrodem i nie dotyczy to samego Błonia ale całej Polski. Przykład na E20 to odcinek Sochaczew-Łowicz gdzie dzięki rolnikom nie ma 160km/h bo nie zgodzili się na likwidację kilku przejazdów (chyba z 11 na 9 lub 8 ) Oni i tak nie będą korzystać z kolei to im nie zależy.

Przystanek typu "Włoszczowa" jest tu zbędny, do Warszawy jest rzut beretem. zabiegać o to mogą okolice Skierniewic lub żyrardowa

radzik napisał(a):
Może nie mam takiej wiedzy „na temat technologii linii "High Speed" trasowania tras, wyciszenia itd.”, ale w linkach które podałeś przeczytałem:
Cytuj:
Jest bowiem faktem, że pociągi jadące z prędkością ponad 250 km/h wytwarzają hałas przekraczający 90 dB, który tylko częściowo daje się wytłumić ekranami akustycznymi. Przy dużej prędkości głównym źródłem hałasu jest efekt aerodynamiczny oraz ślizganie się pantografu po przewodzie zasilającym. Są to rodzaje hałasu, których samymi ekranami akustycznymi wytłumić się nie da. (Dlatego nie ma co liczyć na to, by np. na odcinku Warszawa Włochy–Grodzisk Maz. kiedykolwiek pociągi jechały z taką prędkością.) Po prostu, gęsta zabudowa uniemożliwia prowadzenie linii dużej prędkości w poziomie.
między innymi dlatego zrezygnowano z poprowadzenie tej trasy starą "wiedenką" co nie znaczy że jest niewykonalne (koszty) przykładem jest Japonia gdzie "pociski" ocierają się o budynki z prędkością 270km/h. Przykładem 90 dB jest tramwaj typu 13N na warszawskich torach tzw. "wyjąca parówa" :wink:

radzik napisał(a):
Nie chodzi o samo centrum miasta, ale o tereny które zostały zurbanizowane.
Nie jestem przeciwnikiem KDP, ale powinna ona zostać sensownie zaplanowana.
Zaczęły się konsultacje, choć niewiele czasu zostało do wyboru terenu przebiegu dla KDP.
Cytuj:
Termin realizacji Umowy

Realizacja umowy została podzielone na dwie części:
Studium Wykonalności dla budowy LDP Warszawa –Łódź–
Poznań/Wrocław i jej połączeńz CentralnąMagistraląKolejową,
wraz z rekomendacjąwariantu najkorzystniejszego do realizacji;
termin:16.09.2010 r. –17.10.2011 r.
2. Uszczegółowienie SW dla LDP, w tym uszczegółowienie wybranego wariantu przebiegu linii dużych prędkości i jej połączeńz liniąCMK.
termin: 21.09.2011 r. –17.12.2012 r.

trasa "Y" jest już opracowywana od 2008 roku budowa od 2014roku, więc nic tu na hura się nie robi.

radzik napisał(a):
Kolej KDP powstanie, aby z jak najmniejszą uciążliwością dla mieszkańców naszej gminy (tych ciemnogrodzian).
Cytuj:
Trasę zawsze planowano ocierając o Błonie od południa więc nie wiem skąd te zdziwienie? Wątek był już poruszany na tym forum z 2-3 lata temu bez większego echa a teraz wielkie zaskoczenie!

Jak już pisałem, w 1993r planowano ją poprowadzić od północy, a na południu miała iść w korytarzu obok autostrady A2 (masz to na stronie 68.
http://www.siskom.waw.pl/komunikacja/ko ... tap_4a.pdf

Teraz zmieniono tę koncepcję.

to chyba jedyna stara mapka (1993r.) gdzie był jeden północny z kilku wariantów, pewnie mało znaczący. Po 1995 nie był już brany pod uwagę, od tego roku zawsze kreślono linię między Grodziskim a Błoniem. Pomysł KDP w Polsce narodził się w 1991 roku podczas światowej konferencji w Warszawie na temat tego typu transportu. Gościły w tedy po raz pierwszy w Polsce składy TGV Atlantique i ICE 1

W tym kraju nic normalnie nie może powstać to co ma służyć dobru ogólnemu i podnieść poziom gospodarki na wiele lat (drogi, koleje, ect.)

Dlaczego nikt nie protestuje przeciwko bezsensownym bardzo drogim inwestycją z podatków które nie przyniosą żadnych ekonomicznych korzyści (pomniki itd.)


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2011-09-21, 19:44 
Offline

Dołączył(a): 2006-07-17, 10:31
Posty: 287
Burmistrz Błonia do informowania mieszkańców ma "talent" :lol: :lol: :lol:
Nawet jak zapewnia o tym, to więcej można dowiedzieć się z gmin ościennych, niż u nas.
Zenon Reszka 16.03.2011 napisał(a):
O wszelkich ustaleniach w tej ważnej dla Państwa kwestii będziemy informować.

http://www.reszka.blonie.org/node/68

Dziś na stronie Ożarowa Burmistrz Paweł Kanclerz poinformował
Cytuj:
W ramach rządowego projektu „Budowy i uruchomienia kolei dużych prędkości w Polsce”, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A oraz Konsorcjum Ingenieria IDOM Internacional S.A prowadzą konsultacje dotyczące budowy pierwszej polskiej linii kolejowej dużych prędkości Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław. Podczas pierwszych konsultacji w czerwcu br. burmistrz wystąpił z wnioskiem o uwzględnienie w studium wykonalności inwestycji liniowych realizowanych na terenie Gminy Ożarów Mazowiecki (budowana autostrada, droga krajowa Nr 2, linia kolejowa Warszawa – Poznań), tak aby proponowany przebieg KDP nie spowodował kolejnych podziałów funkcjonalnych naszej Gminy z licznymi konsekwencjami dla mieszkańców. Przedstawiona poniżej koncepcja przebiegu KDP nie uwzględnia zgłoszonych przez naszą Gminę uwag.

Informacje o ewentualnych zmianach przebiegu KDP będziemy na bieżąco publikować na stronie internetowej UMiG.

http://www.ozarow-mazowiecki.pl/komunik ... i-w-polsce

15 czerwca 2011 odbyły się konsultacje dotyczące przebiegu KDP w województwie mazowieckim.
Ustalono już przebiegi.
Mapkę z przebiegiem przez naszą gminę można znaleźć w dokumencie:
http://www.siskom.waw.pl/komunikacja/ko ... ie_rys.pdf

Trasa przebiega bardzo blisko miasta i osiedla Mery.
Czy były jakieś wnioski z gminy???? :?: :?: :?: :?: :?:
Raczej wątpię :!: :!: :!: :!:


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2011-09-22, 08:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-06-02, 11:44
Posty: 80
Niestety, brak informacji o KDP przebiegającej przez naszą gminę stawia włodarzy naszej gminy w niekorzystnym świetle. Jestem ciekaw czy Burmistrz cokolwiek zrobił w tej sprawie, a jeżeli tak to dlaczego nie poiformował o tym mieszkańców. Przecież KDP to pogorszenie warunków życia i konieczność wielu wysiedleń, ludzie w okolicy nie mają bladego pojęcia o grożącym im niebezpieczeństwie - mało tego, nieświadomi na przyszłej trasie KDP właśnie wznoszą swoje domy. Inne gminy, szczególnie te w łódzkim, miały w tej sprawie przeprowadzane konsultacje, na których byli informowani o KDP i zagrożeniach jakie ona ze sobą niesie. Niektóre z nich jak Błaszki, Bobrowniki, Dopniewo, Mierzecice i inne zaprotestowały i PLK obiecała uwzględnić ich obawy.
Gmina Błonie zachowuje się tak, jakby nic nie planowano na jej terenie, a przecież budowa KDP przetnie naszą gminę gorzej niż rzeka (nad rzekę można przynajmniej umówić się z dziewczyną)i to bez żadnych korzyści dla mieszkańców.
Panie Burmistrzu, dałeś Pan plamę. Nie było żadnych konsultacji z mieszkańcami, które Pan obiecywałeś, nawet nie poinformował Pan mieszkańców o planowanej inwestycji. Pewnie gdyby KDP przeszła przez Pana dom, reakcja włodarzy była całkowicie inna. A tak, najlepiej powiedzieć, że KDP powstanie dzięki spec-ustawie i nic nie można zrobić. Przykład innych gmin jednak mówi coś innego, można informować mieszkańców, można przeprowadzić konsultacje społeczne i można skutecznie walczyć o interesy gminy i jego mieszkańców.
Nic tylko pogratulować bezczynności, co niniejszym czynię.

Jedyna nadzieja, że KDP nie przetnie gminy pozostaje jedynie w fakcie, że KDP nie powstanie wcale. Jest nadal wiele wątpliwości czy celowe jest budowani za ogromne pieniądze KDP, gdy reszta sieci popada w ruinę. Ale to inna historia...i miejmy nadzieję, że zakończy się happy endem.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2011-09-22, 09:59 
Offline

Dołączył(a): 2005-07-01, 15:53
Posty: 697
Paka
Ująłeś to dosadnie i słusznie.
Pytałem się o ten temat na dyskusji publicznej projektu Studium (Burmistrza nie było).
Pracownicy sporządzający projekt Studium odpowiedzieli, że nic o tym nie wiedzą i będzie to realizowane za pomocą specustawy.
Cytuj:
Jedyna nadzieja, że KDP nie przetnie gminy pozostaje jedynie w fakcie, że KDP nie powstanie wcale. Jest nadal wiele wątpliwości czy celowe jest budowani za ogromne pieniądze KDP, gdy reszta sieci popada w ruinę. Ale to inna historia...i miejmy nadzieję, że zakończy się happy endem.
Nie byłbym takim optymistą.
Fakty dokonane mówią co innego.
Zakup taboru, modernizacja CMK, rozmowy i listy intencyjne z krajami ościennymi itd.

Japończycy zainteresowani projektem budowy kolei dużych prędkości w Polsce.
http://www.plk-sa.pl/komunikaty-i-wydar ... -w-polsce/

Machina już ruszyła i będzie się toczyć.

Pozostało bardzo mało czasu na korekty przebiegu trasy.
Koleje dużych prędkości w fazie trasowania ostatecznego.
http://www.plk-sa.pl/komunikaty-i-wydar ... atecznego/

We wszystkich województwach trwają konsultacje dotyczące przebiegu.

Gminy składają wnioski i walczą o jak najkorzystniejszy przebieg przez ich tereny.
Dobrym przykładem jest gmina Czernica:
http://www.wiadomosci24.pl/artykul/prot ... --1-d.html

W Błoniu jest jak napisałeś.

29bm o 17 jest Sesja RM w sprawie podjęcia uchwały o zmianie Studium.
Zobaczymy co Radni powiedzą. :?: :?: :?:


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2011-09-26, 12:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-06-02, 11:44
Posty: 80
Informacja z Rynku Kolejowego.
http://www.rynek-kolejowy.pl/27453/Osta ... zowszu.htm

"Ostateczne trasowanie przebiegu KDP na Mazowszu
Trwa końcowy – III etap – konsultacji przebiegu KDP. 21 września 2011 r. w Warszawie odbyło się spotkanie konsultacyjne dotyczące ostatecznego trasowania projektowanej linii Kolei Dużych Prędkości przez teren województwa mazowieckiego.

IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo, wykonawca opracowania studium wykonalności dla budowy linii dużych prędkości Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław, przedstawił ostateczny przebieg linii dużych prędkości w województwie mazowieckim. Podczas spotkania zaprezentowano także 3 warianty przebiegu linii w rejonie Nowych Skalmierzyc, omówiono aspekty funkcjonalne wariantów pod względem długości linii i czasu przejazdu oraz wyjaśniono oznaczenia znajdujące się w dokumentacji technicznej.
Marcin Warda – Dyrektor IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo Sp. z o.o. podkreślił, że podstawowymi czynnikami wpływającymi na atrakcyjność kolei dużych prędkości są bezpieczeństwo, komfort i czas przejazdu. Podróż w granicach 1 h 30 min na relacjach z Warszawy do Poznania i Wrocławia oraz 35 min do Łodzi zwiększy możliwość współpracy tych regionów i przyczyni się do ich rozwoju.
– Przez teren Ożarowa Mazowieckiego przejeżdża dziennie ponad 35 000 pojazdów. Powstanie kolei dużych prędkości daje szansę na zmniejszenie tego ruchu, choć mamy świadomość, że przez teren naszej Gminy będzie przebiegać kolejny korytarz transportowy. Jednak rozumiemy, że ten projekt spełnia ważny interes społeczny i gospodarczy naszego kraju. Rozumiemy potrzeby rozwoju przy zminimalizowaniu utrudnienia życia dla mieszkańców naszej gminy – stwierdził na spotkaniu Waldemar Roszkiewicz – zastępca burmistrza Miasta i Gminy Ożarów Mazowiecki.
Spotkania konsultacyjne to ważny etap w przygotowaniu projektu oraz szansa na poznanie opinii władz i mieszkańców. Decyzja dotyczącą trasowania ostatecznego zapadnie najprawdopodobniej jeszcze w tym roku po uzgodnieniu i przeanalizowaniu trzech wariantów z których jeden zostanie zarekomendowany przez wykonawcę"


Czy nasi włodarze nadal będą udawać, że nic się nie dzieje? Ignorowanie tego problemu przekroczyło już wszelkie granice przyzwoitości.
Kończy się już trzeci etap konsultacji, o ile w pierwszym nikt z Gminy nie brał udziału, to w drugim i trzecim już tak. Mieszkańcy innych gmin mieli zorganizowane spotkania z PLK, burmistrzami, gdzie dostali wyczerpujące wyjaśnienia w tak ważnej dla nich sprawie. U nas nic. Więcej konsultacji i szumu jest w sprawie błońskiej Średnicy, gdzie problem wywłaszczeń dotyczy tylko małej grupy osób w porównaniu z tym, co będzie się działo w razie realizacji KDP.
U nas sprawa KDP została załatwiona ponad głowami zainteresowanych, bez żadnych konsultacji społecznych - bo mieszkańcy terenów, na których planowana jest KDP nie dość, że nie zostali włączeni do konsultacji, to nie zostali nawet poinformowani o problemie.

Myślę, że takiego traktowania długo nikt nie zapomni, przy następnych wyborach zostanie przez zainteresowanych wystawiony odpowiedni rachunek.
Lokalne władze milcząc wystawiają sobie fatalne świadectwo.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Możesz rozpoczynać nowe wątki
Możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie,
w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących
cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie
zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w regulaminie forum.